1972-1976 FAZ 1 RENAULT 12 SW (R1330)
Renault 12 Station Wagon

Renault 12 SW ülkemizde üretilen ilk station wagon tipi yerli otomobildir.Üretimine 1972 yılında başlanmıştır.Modelin firma içerisindeki kod numarası R1330`dur.Renault 12 SW, binek Renault 12`nin donanım ve özelliklerine sahip olmasının yanında master vac sistemli fren donanımına ve oldukça geniş bir bagaj hacmine de sahiptir.
Renault 12 SW ülkemizde ilk olarak 25 Mayıs 1972 tarihinde, İstanbul Hilton Oteli`nde düzenlenen bir basın toplantısı ile halka tanıtılmıştır.Aracın satışlarına ise 26 Mayıs 1972 tarihinde başlanmıştır.İlk üretilen station wagon tipi Renault 12`lerin fiyatları 66.664 TL`dir.1975 yılında önemli değişiklikler yapılan modelde ön panjur, far çerçeveleri, tampon modeli, şoför mahalli ve gösterge tablosu tamamen değiştirilmiştir.Türkiye`de aracın yenilenen haliyle satışlarına 1977`de başlanmıştır.
Renault 12 SW, 1982 yılına kadar TL donanımlı olarak üretilmiştir.1982 yılında Renault 12 STW adını alan ve TS modeline ait bazı özelliklerle üretilmeye başlanan station wagon tipi Renault 12`ler, 1982 yılının sonbaharından itibaren Renault 12 TSW adıyla üretilmeye başlanmıştır.
Hilton Otelinde Düzenlenen Basın Toplantısında Renault 12 SW Kamuoyuna Tanıtılırken (İstanbul-1972)

Renault 12 SW Teknik Özellikleri
Motor Özellikleri
Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.
-Motor tipi: 810/702
-Silindir çapı (mm): 73
-Piston stroku (mm): 77
-Silindir hacmi (cm3): 1289
-Silindir adedi: 4
-Sıkıştırma oranı: 7,5
-Yanma odası hacmi (cm3): 49.57
-Gücü: 60 BG SAE – 5250 d/dk
-Yakıt Oktan sayısı: 90
-Supap boşlukları (mm): Soğuk Sıcak
-Emme 0.15 0.18
-Egzoz 0.20 0.25
-Karbüratör: SOLEX 32 EİSA (1972-1981 Yıllarında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)
SOLEX 35 SEİA 695 (1982 Yılında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)
-Rölanti devri (dakikada): 775 +/- 25
Ateşleme Sistemi
-Platin aralığı (mm): 0.4
-Kam açısı (derece): 57 +/- 3
-Dwell açısı yüzdesi: %61 +/- 3 (Yeni Ducellier Distribütör)
%55+/-3 (Eski Ducellier Distribütör)
%63+/-3 (Mako Distribütör)
-Ducellier Distribütörlerde Başlangıç Avansı;
Ateşleme Eğrisi Numarası Başlangıç Avansı (Derece)
R. 251/C 34 0+/-1
R. 268/C 34 6+/-1
R. 268/C 34 0+/-1
-Ducellier Distribütörlerde Vakum Avans;
Milimetre Civa Avans Derecesi
80 Başlangıç
300 4-8
337 9-13
-Mako Distribütörlerde Santrifüj Avans (Derece);
Rölanti: 7+/-1
2000 Devir/dakika: 24+/-1
4000 Devir/dakika: 50+/-1
NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.
Bujiler;
-Çap (mm): 14
-Elektrot açıklığı (mm): 0.55 – 0.65
-Ateşleme sırası: 1-3-4-2
Kapasiteler
-Benzin deposu kapasitesi: 50 Litre
-Soğutma sistemi: 5 Litre Antifrizli su
-Motor yağı: 3 Litre
-Motor yağı cinsi: 20W/50
-Motor Yağı filtresi kapasitesi: 0.5 litre
-Şanzıman yağı: 2 Litre
-Şanzıman yağı cinsi: SAE 80 EP Dişli Yağı
Performans
-Azami hız: 145 km/s
Yakıt sarfiyatı
-100 km`deki yakıt sarfiyatı: 8,5 Litre
Rodaj
-1000 km ye kadar saatte 90 km hızı aşmayınız.
Lastik hava basınçları
Ölçü Normal Basınç Azami Yüklü Olarak
Ön Arka Ön Arka
165 SR 13 (1.6 bar) (1.9 bar) (1.7 bar) (2.0 bar)
23 Lb/in 27 Lb/in 24 Lb/in 28 Lb/in
Vites Kutusu
352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.
Süspansiyon
Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.
Direksiyon
Kremayer dişli.Dişli oranı: 20:1
Direksiyon simidi toplam turu: 3,5
Fren Sistemi
Önler disk, arkalar kampanadır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.1973 yılından itibaren üretilen otomobillerde Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı fren sistemine geçilmiştir.
Elektrik Donanımı
Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat
Renault 12 SW Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar (1972-1976)
Boş ağırlık (hareket halinde); : 950 kg
Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;
-Ön: 650 kg
-Arka: 760 kg
-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık: 1400 kg
-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık
(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) : 2175 kg
Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;
-Frensiz römork: 475 kg
-Frenli römork: 850 kg
Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.
Renault 12 SW Genel Nitelikleri Ve Ölçüleri

Ölçüler;
-Uzunluk: 4,40 m
-Genişlik: 1,62 m
-Yükseklik (Boş): 1,46 m
-Yükseklik (Yüklü): 1,39 m
Dönüş Çapı;
-İki kaldırım arası: 10,10 m
-İki duvar arası: 10,75 m
1972 Model Renault 12 SW Donanım Ve Özellikleri
-Komple motor koruma zırhı
-Çift susturuculu egzoz
-Dört köşe, yüksekliği ayarlanabilen farlar
-Nikelajlı silecek kolu ve nikelajlı silecek fırçası
-Nikelajlı kapı kolları
-Nikelajlı jant kapakları
-Taban döşemesindeki bir pedal ile çalıştırılan ön cam yıkayıcısı
-Ön konsoldaki bir kol vasıtası ile kumanda edilen el freni
-Kenarı yumuşatılmış, ışık yansıtmayan ön tablo
-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler
-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen ön koltuklar
-Ön şoför koltuğunda açılıp kapanabilen kol dayanağı
-0,910 m3 bagaj hacmi (Arka koltuğun yatırılmasıyla 1,650 m3)
-350 kg yük taşıma kapasitesi
Renault 12 SW Şoför Mahalli (1972)

1-Far ve klakson kumanda kolu
2-Isıtma ve havalandırma tertibatı
3-Renault 12 SW`de yoktur.
4-Sinyal lambaları kumanda kolu
5-Ön cam yıkayıcısı pompası
6-Motor kaputu açma düğmesi
7-Jikle
8-Renault 12 SW`de yoktur.
9-Renault 12 SW`de yoktur.
10-Kontak
11-Küllük
12-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
13-Ön cam sileceği kumanda düğmesi
14-Benzin göstergesi
15-Kilometre saati ve sayacı
16-Günlük kilometre sayacı
17-Akü şarj göstergesi
18-Boş anahtar
19-Boş anahtar
20-Yağ ve su ikaz lambası
21-Kontak ikaz lambası
22-Sinyal ikaz lambası
23-Boş
24-Boş
25-Uzun huzme far ikazı
26-Boş
27-El freni ikaz lambası
28-Konsola monteli el freni (Sadece 1972 model otomobillerde mevcuttur)
1973 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

– Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı fren sistemine geçilmiştir.
-Egzoz sistemindeki orta susturucu kaldırılmıştır.
-Ön konsolda bulunan el fren kolu ön koltukların arasındaki taban sacına monte edilmiştir.
-Ön şoför koltuğunda bulunan kol dayanağı kaldırılmıştır.
-Tek hızlı olan ön cam silecek motoru çift hızlı olanıyla değiştirilmiştir.
-Ön çamurluklardaki “Renault 12” yazısının “12” kısmı kaldırılmıştır.
-Ön farların yükseklik ayarının yapılabilmesi için şoför mahalline ayar düğmesi konulmuştur.
-Ön sinyal camları turuncu beyazdan tamamen beyaza çevrilmiştir.
Renault 12 SW Şoför Mahalli (1973-1977)

1-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu
2-Ön cam sileceği düğmesi
3-Far yükseklik ayarı düğmesi
4-Renault 12 SW`de yoktur.
5-Renault 12 SW`de yoktur.
6-Renault 12 SW`de yoktur.
7- Renault 12 SW`de yoktur.
8-Dikiz aynası
9-Isıtma ve havalandırma tertibatı
10-Hava yönlendirme mandalı
11-Torpido gözü açma mandalı
12-Küllük
13-Vites kolu
14-El freni kolu
15-Kontak
16-Renault 12 SW`de yoktur.
17-Renault 12 SW`de yoktur.
18-Jikle
19- Motor kaputu açma düğmesi
20-Ön cam yıkayıcısı pedalı
21-Sinyal lambaları kumanda kolu
22-Far ve klakson kumanda kolu
23-Benzin göstergesi
24-Hız göstergesi
25-Kilometre sayacı
26-Günlük kilometre sayacı
27-Akü şarj göstergesi
28-Renault 12 SW`de yoktur.
29-Renault 12 SW`de yoktur.
30-Renault 12 SW`de yoktur
31-Uzun huzme far ikazı
32-Renault 12 SW`de yoktur.
33-Renault 12 SW`de yoktur.
34-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
35-Sinyal lambaları ikazı
36-Jikle ikazı
37-Yağ basıncı ikazı
38-Su sıcaklığı göstergesi
1974 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler


-Ön panjurdaki sarı renkli Renault logosu yeni tip çizgili logo ile değiştirilmiştir.
-Direksiyon üzerindeki sarı renkli Renault logosu yeni tip logo ile değiştirilmiştir.
-Ön çamurluklardaki “Renault” yazısı kaldırılmıştır.
-Arka bagaj kapağının sol kısmındaki “Renault” yazısı kaldırılmış, yerine siyah zemin üzerinde “Renault 12” yazan yazı monte edilmiştir.
-Ön koltuklarda oturan yolcular için emniyet kemeri montajı yapılmaya başlanmıştır.
-Direksiyon modeli değiştirilmiş, TL tipi direksiyon modeline geçilmiştir.
– Gece ve gündüze ayarlanabilen dikiz aynası kullanılmaya başlanmıştır.
1976 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler
-Ön panjurdaki U nikelajı kaldırılmıştır.
-Nikelajlı jant kapakları ve gri jantlar yerine kapaksız ve siyah renkli jantlar kullanılmaya başlanmıştır.
-Ön cam sileceklerini çalıştırmak için kullanılan düğme kaldırılmış, bu işlevi yerine getirmek için direksiyonun sağ kısmına bir kol konulmuştur.
-Gece ve gündüze göre ayarlanabilen dikiz aynası yerine ayarsız dikiz aynası kullanılmaya başlanmıştır.
-Şoför mahallinin sol kısmındaki kalorifer sıcak-soğuk ayar musluğu kaldırılmış, kalorifer hava akımı yönlendirme kollarının üstüne bir kol daha eklenerek musluk bu kol vasıtası ile kumanda edilmeye başlanmıştır.
-Kalorifer hava akımı yönlendirme kollarına bağlı olarak çalışan kalorifer fanı iptal edilmiş, ön göğüslüğe konulan bir düğme vasıtası ile kalorifer fan motoruna kumanda edilmeye başlanmıştır.
Renault 12 SW Şoför Mahalli (1976)

1-Renault 12 SW`de yoktur.
2-Far yükseklik ayarı düğmesi
3-Kalorifer fan motoru düğmesi
4-Renault 12 SW`de yoktur.
5-Kalorifer sıcak-soğuk musluk kolu ve hava yönlendirme kolları
6-Dikiz aynası
7-Renault 12 SW`de yoktur.
8-Hava yönlendirme mandalı
9-Torpido gözü açma mandalı
10-Vites kolu
11-El freni kolu
12-Küllük
13-Kontak
14-Ön cam sileceği kolu
15-Jikle
16-Ön kaput açma kolu
17-Ön cam yıkayıcısı pedalı
18-Sinyal lambaları kumanda kolu
19-Far ve klakson kumanda kolu
20-Benzin göstergesi
21-Kilometre saati
22-Kilometre sayacı
23-Günlük kilometre sayacı
24-Akü şarj göstergesi
25-Boş
26-Boş
27-Park lambaları ikazı
28-Uzun huzme far ikazı
29-Boş
30-Boş
31-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi
32-Sinyal ikaz lambası
33-Jikle ikazı
34-Yağ basıncı ikaz lambası
35-Su sıcaklığı ikaz lambası