1973-1975 FAZ 1 RENAULT 12 TS (R1177)

Renault 12 TS, ülkemizde üretilen lüks tip Renault 12 modelidir.Aracın satışlarına 1973 yılının temmuz ayında başlanmıştır.Modelin firma içerisindeki kod numarası R1177`dir.1983 yılında Renault 12 modellerinin motor hacminin arttırılması nedeniyle TS modelinin kod numarası R1779 olarak değiştirilmiştir.Renault 12 TS diğer Renault 12 modellerinden yürür aksam ve donanım olarak oldukça farklıdır.Çift boğazlı Weber karbüratör, dereceli egzantirik, master-vac hidrolik fren sistemi, uzun huzmeli iyotlu farlar, motor devir saati, radyo konsolu, elektronik zaman saati, spor jant kapakları ve çevre nikelajı Renault 12 TS`nin diğer Renault 12 modellerine göre başlıca farklarındandır.İlk üretilen Renault 12 TS`lerin 1973 yılı ağustos ayındaki vergi hariç satış fiyatları 68.950 TL`dir.

Fransız Renault firması 1975 yılında Renault 12 otomobillerinde önemli değişiklikler yapmıştır.Bu değişiklikler neticesinde Renault 12 TS`lerin ön panjuru, far çerçeveleri, tampon modeli, şoför mahalli ve gösterge tablosu tamamen değiştirilmiştir.Yeni model Renault 12 TS`lerin Türkiye`de satışlarına 1976 yılı itibariyle başlanmıştır.1982 yılından itibaren Renault 12 TS otomobillerinde metalik boya opsiyonu sunulmuştur.Aynı yıl Afrika ülkelerine ihraç edilen Renault 12 TS`lere klima opsiyonu eklenmiş fakat klimalı modeller yurt içinde satışa sunulmamıştır.1983 yılında TS modelinin motor hacmi 1300 cm3`den 1400 cm3`e çıkartılmıştır.

Renault 12 TS`nin üretimi 1984 yılı sonbaharında Renault 12 TX`in üretimine başlanmasıyla sona ermiştir.

Renault 12 TS Teknik Özellikleri (1973-1982)

Motor Özellikleri

Ön kısma yerleştirilmiş 4 silindirli ve 4 zamanlı motor.Üstten supaplı, değişebilen yaş silindir gömlekli.Kapalı sistemli sulu soğutmalı.

-Motor tipi:                                     810/705

-Silindir çapı (mm):                        73

-Piston stroku (mm):                      77

-Silindir hacmi (cm3):                    1289

-Silindir adedi:                                4

-Sıkıştırma oranı:                           8

-Yanma odası hacmi (cm3):          49.57

-Gücü:                                           68 BG SAE – 5500 d/dk

-Yakıt Oktan sayısı:                      90

-Supap boşlukları (mm):               Soğuk        Sıcak

                           -Emme                0.15           0.18

                           -Egzoz                0.20           0.25

-Karbüratör:                             Çift Boğazlı WEBER 32 DIR 21 (1973-1981 Yıllarında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)

                                                Tek Boğazlı SOLEX SEİA 695 (1982 Yılında Üretilen Otomobillerde Kullanılmıştır)

-Rölanti devri (dakikada):        775 +/- 25

Ateşleme Sistemi

-Platin aralığı (mm):                       0.4

-Kam açısı (derece):                      57 +/- 3

-Dwell açısı yüzdesi:                     %61 +/- 3 (Yeni Ducellier Distribütör)

                                                      %55+/-3 (Eski Ducellier Distribütör)

                                                      %63+/-3 (Mako Distribütör)

-Ducellier Distribütörlerde Başlangıç Avansı;

Ateşleme Eğrisi Numarası                           Başlangıç Avansı (Derece)      

           R. 248/C 34                                                     0+/-1

-Ducellier Distribütörlerde Vakum Avans;

Milimetre Civa                                                          Avans Derecesi

        80                                                                         Başlangıç

       300                                                                             4-8

     337                                                                            9-13

-Mako Distribütörlerde Santrifüj Avans (Derece);

Rölanti:                                                4,5+/-1

2000 Devir/dakika:                               15+/-1

4000 Devir/dakika:                               38+/-1   

NOT:Mako distribütörlerinde vakum avans sistemi yoktur.

Bujiler;

-Çap (mm):                                        14

-Elektrot açıklığı (mm):               0.60 – 0.70

-Ateşleme sırası:                           1-3-4-2

Kapasiteler

-Benzin deposu kapasitesi:             50 Litre

-Soğutma sistemi:                           5 Litre Antifrizli su

-Motor yağı:                                    3 Litre

-Motor yağı cinsi:                            20W/50

-Motor Yağı filtresi kapasitesi:        0.5 litre

-Şanzıman yağı:                             2 Litre

-Şanzıman yağı cinsi:                     SAE 80 EP Dişli Yağı

Performans

-Azami hız:                                    150 km/s

Yakıt sarfiyatı

-100 km`deki yakıt sarfiyatı:          9,1 Litre

Rodaj

-1000 km ye kadar motor devir saatinde okunan 3500 devirlik motor hızını aşmayınız.

Lastik hava basınçları

     Ölçü                            Normal Basınç            Azami Yüklü Olarak

                                        Ön           Arka                 Ön           Arka

165 SR 13                   (1.6 bar)    (1.9 bar)         (1.7 bar)   (2.0 bar)

                                    23 Lb/in     27 Lb/in          24 Lb/in    28 Lb/in

Vites Kutusu

352 tipi vites kutularının diferansiyel ünitesi, hepsi sekromeçli dört ileri ve bir geri vitese sahiptir.Şanzıman yerden vitesli olup, vites kolu şanzımanın nihayetine ara rotlarla bağlanmıştır.Şanzıman dişlilerinin yağlanması çarpma yağlama usulü ile olur.

Süspansiyon

Bağımsız çalışan ön tekerlekler.Arka tekerleklerde sabit aks.Helezon yaylar ve teleskopik amortisörler.Ön ve arkada viraj çubuğu.

Direksiyon

Kremayer dişli.Dişli oranı: 20:1

Direksiyon simidi toplam turu: 3,5

Fren Sistemi

Master-Vac sistemli hidrolik kumandalı frenler.Önler disk, arkalar kampanadır.Fren anında arka tekerlere binecek yüke göre frenlemeyi ayarlayan hassas tazyik limitörü mevcuttur.

Elektrik Donanımı

Akü: 12 Volt 45 Amper/Saat

Ağırlıklar Ve Çekilebilir Ağırlıklar

Boş ağırlık (hareket halinde):  900 kg

Dingil üzerine müsaade edilen azami ağırlık;

-Ön:                                           650 kg

-Arka:                                        700 kg

-Yükleme halinde müsaade edilen toplam ağırlık:     1350 kg

-Hareket halinde müsaade edilen toplam ağırlık

(Yaklaşık %12`lik bir rampada harekete geçişte) :    2080 kg

Araç römorklu ise, müsaade edilen hareket halindeki toplam ağırlık sınırı içinde römork ağırlıkları;

-Frensiz römork:                                                            450 kg

-Frenli römork:                                                               850 kg

Not:Çekilen römorkun irtibat kancasına binen ağırlık (50 kg) ile arka dingil üzerine binen ağırlık toplamının arka dingil için belirtilmiş azami ağırlık miktarını geçmemesi gerekir.

Renault 12 TS Genel Nitelikleri Ve Ölçüleri (1973-1982)

Ölçüler;

-Uzunluk:               4,34 m

-Genişlik:               1,62 m

-Yükseklik (Boş):  1,44 m

-Yükseklik (Yüklü):1,36 m

Dönüş Çapı;

-İki kaldırım arası:  10,10 m

-İki duvar arası:      10,75 m

1973 Model Renault 12 TS Donanım Ve Özellikleri

-Komple motor koruma zırhı

-Dört köşe, yüksekliği ayarlanabilen farlar

-Beyaz camlı ön sinyal lambaları

-Arabayı çepeçevre kuşatan nikelaj çubuklar

-Nikelajlı silecek kolu ve nikelajlı silecek fırçası

-Nikelajlı kapı kolları

-Spor jant kapakları

-İki hızlı ön cam silecekleri

-Elektrikli su fıskiyeli ön cam yıkayıcısı

-Vites kolunu kaplayan konsol

-Konsolda elektronik zaman saati

-Kenarı yumuşatılmış, ışık yansıtmayan ön tablo

-Motor devir saati

-Aydınlatma şiddeti ayarlanabilen gösterge tablosu

-Aydınlatmalı torpido gözü

-Sigara çakmağı

-Suni deri kaplı koltuk ve döşemeler

-Kuyruklu tip ön kapı kolçakları

-Yüksekliği ayarlanabilen, istendiğinde yatak haline getirilebilen baş yastıklı ön koltuklar

-Arka koltuk ortasında açılıp kapanabilen kol dayanağı

-420 dm3 bagaj hacmi

-Araç içerisinde 2.27 m2`lik görüş alanı

Renault 12 TS Şoför Mahalli (1973-1975)

1-Kalorifer sıcak-soğuk musluğu kolu

2-İyotlu far anahtarı (1974 yılından itibaren üretilen otomobillerde mevcuttur)

3-Renault 12 TS`de yoktur.

4-Renault 12 TS`de yoktur.

5-Renault 12 TS`de yoktur.

6-Renault 12 TS`de yoktur.

7-Sigara çakmağı

8-Dikiz aynası

9-Isıtma ve havalandırma tertibatı

10-Hava yönlendirme mandalı

11-Torpido gözü açma mandalı

12-Radyo tespit kürsüsü

13-Elektrikli saat

14-El freni kolu

15-Vites Kolu

16-Küllük

17-Cam sileceği ve yıkayıcısı kolu

18-Kontak

19-Gösterge aydınlatması ışık şiddeti ayarlama düğmesi

20-Motor kaputu açma düğmesi

21-Jikle

22-Sinyal lambaları kumanda kolu

23-Far ve klakson kumanda kolu

24-Hız göstergesi

25-Kilometre sayacı

26-Günlük kilometre sayacı

27-Motor devir adedi göstergesi

28-Akü şarj göstergesi

29-Renault 12 TS`de yoktur.

30-Su sıcaklık göstergesi

31-Sinyal lambaları ikazı

32-Benzin göstergesi

33-Park lambaları ikazı

34-Jikle ikazı

35-İyotlu far ikazı (1974 yılından itibaren üretilen otomobillerde mevcuttur)

36-Uzun huzme far ikazı

37-Yağ basıncı ikazı

38-El freni ikaz lambası

39-Günlük kilometre sıfırlama düğmesi

1974 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler

-Ön konsoldaki bir düğme ile kumanda edilen Cibie marka İyotlu farlar kullanılmaya başlanmıştır.

-Ön çamurluklardaki “Renault” yazısı kaldırılmıştır.

-Arka bagaj kapağının sol kısmındaki “Renault” yazısı ile sağ kısmındaki “TS” yazıları kaldırılmış, yerine tek parça halinde siyah zemin üzerine “Renault 12 TS” yazan yazı monte edilmiştir.

-Ön koltuklarda oturan yolcular için emniyet kemeri montajı yapılmaya başlanmıştır.

1975 Model Otomobillerde Yapılan Değişiklikler



-İki parça ve arka kapı hizasından aşağı doğru inen yağmur su oluk nikelajları yerine tek parça ve tavana paralel devam eden yağmur su oluk nikelajları kullanılmaya başlanmıştır.